Studer resultater for bruk av video
Se filmen og noter ned tidspunkt for hvor lenge du selv er interessert, og når du eventuelt vil begynne å spole i videoen eller stoppe den.
Observer grafen over antall personer som ser filmen, og hvor lenge de ser på den.
Hvordan vil du beskrive grafen? Hvordan synes du seerresponsen er?
På hvilke tidspunkt avtar interessen litt, og hvorfor tror du det skjer?
Se animasjonen og noter ned tidspunkt for hvor lenge du selv er interessert, og når du eventuelt vil begynne å spole eller stoppe videoen.
Observer grafen under som viser antall personer som ser på, og hvor lenge de ser på filmen.
Hvordan vil du beskrive grafen? Hvordan synes du responsen er?
På hvilke tidspunkt avtar interessen noe, og hvorfor tror du det skjer?
Under ser du skjermbilde av en graf som viser seerresponsen i en opplæringsvideo (tutorial). Videoen er 8:31 minutter lang, og seerne ser i gjennomsnitt 2:50 minutter av den, det er mange som ser bare litt av videoen. Videoen er ikke tilgjengelig, men det er likevel interessant å studere grafen.
Når begynner interessen å droppe i videoen?
Hvorfor tror du grafen hopper opp og ned og går høyere opp igjen noen steder?
Mot slutten går videoen en god del opp, fra å ha ligget på cirka 15 prosent er det nå 40 prosent som ser på. Hvorfor tror du dette skjer?
Hva kan være lurt å gjøre i opplæringsvideoer for å sikre at brukeren lett finner det hen lurer på?
Hvordan utvikler seertallene seg i undervisningsfilmene sammenliknet med opplæringsfilmene (tutorial)?
Hvordan kan vi bruke analyseverktøy for å forstå og forbedre videoinnhold?
Hva kan vi gjøre for å forbedre en film og for å få flere til å se mer av en film?
Guoskevaš sisdoallu
Hvor mange ser hele videoen din, og når klikker seerne seg ut? Bruk analyseverktøy for å finne ut hva slags respons du får.