Njuike sisdollui

Bargobihtát ja doaimmat

Podkast: Øyafestivalen

I denne oppgaven skal du først lytte til to podkastepisoder med markeds- og programsjefen i Øyafestivalen. Etterpå arbeider du med bransjeanalyse og situasjonsanalyse.

Birgitte Mandelid, markeds- og programsjef i Øyafestivalen

Oppgave 1

Sjekk at du kan følgende fagbegreper innen bransje- og situasjonsanalyse. Dra riktig betydning til riktig begrep:

Oppgave 2

Del 1

Lytt til podkasten om bransjeanalyse for Øyafestivalen.

Markedsføring og ledelse

Bransjeanalyse – Øyafestivalen

Programleder Knut Skeie Solberg i samtale med markeds- og programsjef i Øyafestivalen om bransjeanalyse.

0:00
-0:00

Del 2

Gjennomfør en bransjeanalyse for festivalbransjen. Ta utgangspunkt i Øyafestivalen der du bruker

  • Porters fem konkurransekrefter

  • de fire nye konkurransekreftene

  • informasjon fra podkasten

  • det du selv vet om bransjen

  • det du finner ved søk på internett

  • eventuelle egne forutsetninger

Del 3

Lytt til podkasten om situasjonsanalyse for Øyafestivalen.

Markedsføring og ledelse

Situasjonsanalyse – Øyafestivalen

Programleder Knut Skeie Solberg i samtale med markeds- og programsjef i Øyafestivalen om situasjonsanalyse.

0:00
-0:00

Del 4

Gjennomfør en situasjonsanalyse av Øyafestivalen med utgangspunkt i

  • informasjon fra podkasten

  • det du selv vet om Øyafestivalen

  • det du finner ved søk på internett

  • eventuelle egne forutsetninger

Del 5

Med utgangspunkt i bransje- og situasjonsanalysene du har foretatt i del 2 og 4, skal du nå beskrive egne forslag til markedsstrategiske beslutninger for Øyafestivalen. Hvilke strategiske grep mener du at Øyafestivalen bør ta når det gjelder valg av målgruppe og bruk av konkurransemidlene? Formuler forslagene dine i et oppsummerende notat der du gir konkrete og begrunnede anbefalinger.

CC BY-SADán lea/leat čállán Elisabeth Thoresen Olseng.
Maŋemusat ođastuvvon 05/30/2024

Oahppanresurssat

Bransjeanalyse og situasjonsanalyse