Bargobihttá
Tenk målgruppe og lag et moodboard
Vurder hva slags personer som vil kjøpe et designprodukt. Bruk bilder til å fortelle hva som kjennetegner disse personene. Jobb med komposisjon og lag et moodboard som representerer målgruppa for produktet.
Dere får utdelt et bilde av et designprodukt.
- Velg én eller flere personer som du tror vil kjøpe dette produktet.
- Deretter skal du beskrive personen(e) ved hjelp av bilder. Hva er typisk for dem? Tenk på utdannelse, jobb, interesser, bolig, bil, klær og lignende. Dette kalles en målgruppeanalyse.
- Søk på nettet eller bla i magasiner og finn bilder som du mener beskriver målgruppa.
- Etterpå skal du lage et stort moodboard. Resultatet skal monteres på en spennende måte på et A2-ark. Tenk komposisjon når du plasserer elementene i forhold til hverandre.
- Lag en utstilling av de ulike moodboardene og diskuter hvordan dere har tenkt om målgruppa.