Njuike sisdollui

Bargobihtát ja doaimmat

Utforsk og vurder salgskanaler og salgsmiljø hos Europris

I denne oppgaven skal du utforske og vurdere salgskanalene og salgsmiljøet hos Europris.
Illustrasjon som viser Europris sin logo.

Oppgave 1

Gjør rede for hvilken betydning utformingen av en nettside og bruk av ulike rabattordninger kan ha for salg, mersalg og gjensalg.

Oppgave 2

Utforsk Europris sin nettside.

  1. Beskriv ulike tiltak som Europris har gjort på sin nettside, som du mener kan fremme salg, mersalg og gjensalg.

  2. Tror du at Europris lykkes med å fremme salg, mersalg og gjensalg på nettsiden sin? Hvorfor / hvorfor ikke?

Oppgave 3

I videoen nedenfor besøker Nina Vogt, høyskolelektor ved Handelshøyskolen BI, en Europris-butikk. Hun forteller om prinsipper i markedsføring og ulike tiltak i salgskanaler som kan fremme salg, mersalg og gjensalg. I videoen møter vi også Frank Pettersen, som er butikksjef i Europris.

  1. Se videoen, og skriv ned tipsene Nina kommer med.

Besøk gjerne en Europris-butikk dersom du har muligheten til det. Hvis ikke kan du ta utgangspunkt i det du husker fra et tidligere besøk, og det du ser i videoen ovenfor, for å besvare oppgaven under.

Oppgave 4

Ta utgangspunkt i salgsmiljøet i en fysisk Europris-butikk.

  1. Beskriv det indre og ytre salgsmiljøet.

  2. Tror du Europris lykkes med å fremme salg, mersalg og gjensalg i sine fysiske butikker? Hvorfor / hvorfor ikke?

CC BY-SADán lea/leat čállán Elisabeth Thoresen Olseng.
Maŋemusat ođastuvvon 01/25/2022

Oahppanresurssat

Salgskanaler og salgsmiljø