Innovasjon og markedsføring (SR-SRL vg2)
Oktasaš prográmmafáddán lea:Forretningsdrift (SR-SRL vg2)jaKultur og kommunikasjon (SR-SRL vg2)
Duddjo dása:Markedsføring og innovasjon (SR-SSR vg1)
Salg
Hvordan skal vi få solgt mest mulig til flest mulig? Hvordan får vi lojale kunder, hvordan skapes mersalg og gjensalg? Alle salgsbedrifter er avhengige av å selge, og skal de klare det, må de planlegge bruk av selgere og salgskanaler og jobbe med kundebehandling og salgsmiljø.
Salgskanaler og salgsmiljø
Med salgskanaler mener vi de kanalene vi bruker for å selge produkter til kundene. Valg av salgskanaler er en del av en markedsstrategien. For både fysiske og digitale butikker er salgsmiljøet en viktig faktor. Salgsmiljøet kan være avgjørende for om en kunde vil komme tilbake til vår butikk.