Njuike sisdollui

Bargobihtát ja doaimmat

Merkevarebygging av Norge som turistmål

Hvordan kan Norge styrke seg som merkevare og bli mer attraktivt som turistmål?
Nærbilde av hender, med og uten blyant, over et ark. Samarbeid om utvikling av merkevare. Foto.

Fase 1: Del klassen i tre grupper à 3–5 elever

  • Hver gruppe skal diskutere og beskrive hvordan Norge kan drive merkevarebygging av Norge som turistmål, ved å:

    • identifisere og skape behov hos målgruppen
    • utvikle et tydelig konsept med en visuell identitet
    • utarbeide en markedsføringsstrategi
  • En på gruppa tar notater og deler dem med de andre.

Fase 2: Presenter for klassen

  • Hver gruppe presenterer sine forslag.

  • Diskuter i klassen etter hver presentasjon.

Fase 3: Diskuter i klassen

  • Ha en klassediskusjon om hvordan Norge best kan styrke sin merkevare.

  • En i klassen tar notater over forslagene og deler dem med de andre.

Guoskevaš sisdoallu

Har du noen gang tenkt på at Norge er en merkevare og har en nasjonal merkevarestrategi? Hva tenker du kjennetegner merkevaren Norge?

Merkevarebygging handler om å skape kjennskap til merkevaren. Merkevarer tilfredsstiller emosjonelle behov i tillegg til funksjonelle behov.

CC BY-SADán lea/leat čállán Kjell Rosland. Vuoigatvuođaguoddit: NKI Forlaget ja Amendor AS
Maŋemusat ođastuvvon 05/04/2021

Oahppanresurssat

Markedsstrategier og merkevarer