Bargobihttá
Merkevarebygging av Norge som turistmål
Hvordan kan Norge styrke seg som merkevare og bli mer attraktivt som turistmål?
Fase 1: Del klassen i tre grupper à 3–5 elever
Hver gruppe skal diskutere og beskrive hvordan Norge kan drive merkevarebygging av Norge som turistmål, ved å:
- identifisere og skape behov hos målgruppen
- utvikle et tydelig konsept med en visuell identitet
- utarbeide en markedsføringsstrategi
En på gruppa tar notater og deler dem med de andre.
Fase 2: Presenter for klassen
Hver gruppe presenterer sine forslag.
Diskuter i klassen etter hver presentasjon.
Fase 3: Diskuter i klassen
Ha en klassediskusjon om hvordan Norge best kan styrke sin merkevare.
En i klassen tar notater over forslagene og deler dem med de andre.
Guoskevaš sisdoallu
Fágaávdnasat
Merkevaren NorgeHar du noen gang tenkt på at Norge er en merkevare og har en nasjonal merkevarestrategi? Hva tenker du kjennetegner merkevaren Norge?
Fágaávdnasat
MerkevarebyggingMerkevarebygging handler om å skape kjennskap til merkevaren. Merkevarer tilfredsstiller emosjonelle behov i tillegg til funksjonelle behov.