Sleepers
Case: Sleepers
Denne forberedelsesdelen kan være fin å bruke som om den skulle vært en reell muntlig eksamen – så langt det lar seg gjøre. Se retningslinjer for muntlig eksamen nedenfor.
Kompetansemål:
velge og bruke kilder, markedsførings- og ledelsesteorier og modeller i arbeid med faglige spørsmål, emner og dagsaktuelle problemstillinger
gjennomføre situasjonsanalyser som grunnlag for beslutninger
utforske produkt- og merkevarestrategier og vurdere hvordan virksomheter bruker produkter som konkurransemiddel
utforske ulike kommunikasjonsstrategier og vurdere hvordan virksomheter bruker markedskommunikasjon som konkurransemiddel
utforske og vurdere hvordan virksomheter kombinerer bruk av konkurransemidler
reflektere over sammenhengen mellom markedsføring og bærekraftig utvikling ut fra sosiale, økonomiske og miljømessige forhold
Guoskevaš sisdoallu
Her er et forslag til vurderingskriterier for lokalt gitt muntlig eksamen i markedsføring og ledelse 1.
Eksempel på en forberedelsedel knyttet opp mot Villbrygg, som kan være nyttig å bruke som øving til en eventuell muntlig eksamen.