Poppa
Case: Sørlandschips
Denne forberedelsesdelen kan være fin å bruke som om den skulle vært en reell muntlig eksamen – så langt det lar seg gjøre. Se retningslinjer for muntlig eksamen nedenfor.
Kompetansemål:
velge og bruke kilder, markedsførings- og ledelsesteorier og modeller i arbeid med faglige spørsmål, emner og dagsaktuelle problemstillinger
vurdere forhold som påvirker forbrukeratferd, og reflektere over psykologiske, sosiale og kulturelle faktorer
planlegge mediemiks og utvikle innhold for ulike kanaler i markedskommunikasjon
utforske ulike prisstrategier og prissettingsmetoder og vurdere hvordan virksomheter bruker pris som konkurransemiddel
utforske og vurdere hvordan virksomheter kombinerer bruk av konkurransemidler
utforske og følge gjeldende regelverk for markedsføring og vurdere virksomhetens etiske ansvar
Guoskevaš sisdoallu
Her er et forslag til vurderingskriterier for lokalt gitt muntlig eksamen i markedsføring og ledelse 1.
Eksempel på en forberedelsedel knyttet opp mot Villbrygg, som kan være nyttig å bruke som øving til en eventuell muntlig eksamen.