Bedriftens ansikt utad - Reiseliv og språk 1 - Ressurssamling - NDLA

Hopp til innhold
Oppgave

Bedriftens ansikt utad

Oppgave 1

Du er resepsjonist. Det kommer nye gjester, og du vet at hotellet er overbooket og du må flytte dem til nabohotellet som har lavere standard.

  1. Hvordan kan du rydde opp i denne situasjonen, slik at hotellets omdømme ikke blir skadelidende?
  2. Til tross for dine forsøk på å rydde opp i situasjonen blir de nye gjestene hissige. Hva gjør du?

Oppgave 2

  1. Forklar hensikten med å bruke uniform.
  2. Finn eksempler på ulike uniformer i ulike reiselivsbedrifter. Hva skiller de ulike uniformene fra hverandre, og hvorfor tror du de har valgt den uniformen de har i bedriften?

Relatert innhold

Fagstoff
Bedriftens ansikt utad

Hvordan vi er kledd, og hvordan vi representerer arbeidsplassen vår overfor kunder og gjester, betyr mye for bedriftens omdømme.

Skrevet av Hilde Morseth. Rettighetshavere: NKI Forlaget og Amendor AS
Sist faglig oppdatert 20.12.2018