Merkevarebygging - Influenser og markedskommunikasjon - Innovasjon og markedsføring (SR-SRL vg2) - NDLA

Hopp til innhold
Læringssti

Du er nå inne i en læringssti:
Merkevarebygging

Oppgave

Influenser og markedskommunikasjon

Mange bedrifter bruker influensere for å promotere produktene sine. I denne oppgaven skal du få se nærmere på hvordan en influenser jobber.

Innslag fra Folkeopplysningen, NRK om bruk av influensere i markedsføring. Se fra 3.15 til 4.32 og 37.45 til 39.15.

Vurder og diskuter

Hvordan bruker influenseren i innslaget konkurransemidlene i sin markedskommunikasjon?

Relatert innhold

Fagstoff
Konkurransemidler

Om bruk av konkurransemidlene produkt, pris, plassering, personale og påvirkning, i merkevarebygging.

Skrevet av Tone Hadler-Olsen.
Sist faglig oppdatert 20.06.2019