Merkevarebygging - Fra idé til merkevare - Innovasjon og markedsføring (SR-SRL vg2) - NDLA

Hopp til innhold
Læringssti

Du er nå inne i en læringssti:
Merkevarebygging

Oppgave

Fra idé til merkevare

Lasse Smedsvig ble i 2015 kåret av nettavisen E24 til “Årets merkevarebygger” for merkevarebygging av Adams Matkasse. Hva kjennetegner merkevarbyggingen til Lasse og Adam?
Video: Kolbjørn Hoseth Larssen, Tone Hadler-Olsen / CC BY-NC-SA 4.0
  1. Hva er merkevaren Adams Matkasse?
  2. Hvordan er konkurransemidlene brukt for å bygge merkevaren Adams Matkasse?

Nå (2019) jobber Lasse som markedsansvarlig for frisørkjeden Cutters, som han var med å starte i 2015. Nedenfor forklarer han hvordan han har bygget opp merkevaren Cutters.

Video: Kolbjørn Hoseth Larssen, Tone Hadler-Olsen / CC BY-NC-SA 4.0
  1. Hva er merkevaren Cutters?
  2. Hva kjennetegner en sterk merkevare?
  3. I hvilken grad synes du Cutters har lykkes i å bygge opp en sterk merkevare?
  4. Hvordan er konkurransemidlene brukt for å bygge merkevaren Cutters?
Skrevet av Tone Hadler-Olsen.
Sist faglig oppdatert 19.06.2019