Hopp til innhald

Fagstoff

Møte med kunst frå tidlegare tider

Er du nysgjerrig på kunst? I læreplanen står det at du skal møte kunst både frå historia og frå vår eiga tid. Kva slags forhold har du til kunsthistorie? Har du tenkt over korleis visuelle uttrykk kan spegle og kommentere utviklinga i samfunnet?

Kunst i samfunnet - episode 2:

"Kunsthistorie er faktisk morosamt, det er gøy!" startar Kristine T. Hardeberg denne podkastepisoden med. Ho diskuterer møte med kunst saman med programleiar Oda Weider Krog-. Dei oppmodar oss til å v...

0:00
-0:00

Kven møter vi podkasten?

Kristine T. G. Hardeberg

Smilande dame ser inn i kameraet. Foto.

Kristine T. G. Hardeberg er forfattar og kunsthistorieformidlar. Ho er oppteken av å skape interesse for kunst og gjere kunsthistorie tilgjengeleg, uavhengig av kva kunnskapar du har frå før. Kristine har ein eigen podkastserie som ho kallar Kunsthistorier.

Oda Weider-Krog

Programleiaren i podkasten vår heiter Oda Weider-Krog. Ho jobbar til vanleg som programleiar for podkasten Familieliv. I tillegg er ho forfattar, konferansier og ein engasjert samfunnsdebattant.

Del 1: Oppgåve

  1. Lytt til podkasten og noter viktige nøkkelord.
  2. Samanfatt det innhaldet du synest er viktigast i podkasten. Bruk stikkorda du skreiv undervegs som utgangspunkt. Du kan skrive i H5P-en:

  1. Presenter dine eigne tankar:
  • Korleis kan kunsthistoria inspirere oss i dag?

  • Kristine T. Hardeberg seier at vi står på skuldrene til tidlegare kunstnarar.

    • Kva trur du ho meiner med dette?

    • Er du einig i denne utsegna?

  • Korleis kan kunnskap om kunst- og kulturhistorie påverke møtet med nyare kunst?

Kristine T. Hardeberg seier: "Til alle tider har nokre kunstnarar ønskt å bruke kunsten sin til å setje søkelys på noko, seie ifrå" (16:07). Vidare beskriv ho korleis Picasso brukte Guernica til å protestere mot ei krigshandling.

Lysglimt, menneske og dyr i eit nifst kaos. Illustrasjon.
  • Korleis kan visuelle uttrykk spegle og kommentere utviklinga i samfunnet?

  • Kristine seier at "det er nyttig å lære litt om symbola i kunsten" (frå 16:40).

    • Kva symbol blir nemnde?

    • Kjenner du til andre symbol?

Del 2: Klassesamtale

Bruk podkasten og del 1 av oppgåva som utgangspunkt for ein samtale i klassen om møte med kunst frå tidlegare tider. Her kan de bruke det digitale verktøyet Samtavla til å dele viktige stikkord og til å strukturere samtalen.

Del 3: Utforsk kunst i nærmiljøet ditt

Programleiaren Oda Weider-Krog og Kristine T. Hardeberg oppmodar dykk til å vere "kunstdetektivar" og legge merke til og oppsøke kunst i dykkar eige nærmiljø.

  • Kva kunstverk finn du i omgivnadene dine?

  • Vel eitt av dei. Korleis vil du beskrive det?

  • Vekker denne kunsten nokre reaksjonar i deg?

  • Kva trur du kunstnaren vil formidle?

  • Prøv å finne ut kven som har skapt verket, og å setje det inn i ein samanheng.

Relatert innhald

CC BY-SASkrive av Inger Gilje Sporaland og Bjørn-Ole Schjølberg.
Sist fagleg oppdatert 18.04.2024

Læringsressursar

Kunst og kultur