Kulturmøtet mitt med Noreg
Miniserien Høre hjemme handlar om unge menneske som har flytta til Noreg. Over finn du den første episoden i serien.
Sjå episoden og gjennomfør ein klassesamtale om temaet, slik ungdommane i episoden gjer.
Dette er spørsmål de kan diskutere:
Kan de kjenne dykk igjen i nokon av opplevingane og kjenslene det blir fortalt om i filmen?
Kva var nytt for dykk då de kom til Noreg? Det kan vere både måtar å oppføre seg på, normer, ver, klede og så vidare.
Har de møtt fordommar på grunn av namnet, utsjånaden eller religionen dykkar i Noreg?
Har de òg møtt menneske som har teke dykk godt imot? Korleis har dei i så fall oppført seg, sidan de kjende dykk tekne godt imot?
Kor viktig er det, eller har det vore, å lære norsk for å forstå og passe inn i det norske samfunnet?
Les fagartikkelen "Kulturmøter og identitet".
Gå saman i grupper. Diskuter om de kan kjenne dykk igjen i delar av artikkelen. Prøv å bruke desse fagomgrepa når de diskuterer:
kulturmøte
kultursjokk
integrasjonsprofil
etnisk profil
nasjonal profil
Skriv ein tekst (100–400 ord) på to avsnitt der du har med både teori og eigne opplevingar med kulturmøte. Det første avsnittet skal vere ei kort attforteljing av fagartikkelen du har lese. Det andre avsnittet skal fortelje om eigne erfaringar. Bruk fagomgrepa frå del 3 i begge avsnitta.
Setningsstartarar
Bruk gjerne desse setningsstartarane som skrivehjelp:
Avsnitt 1: Samandrag av artikkelen
Fagartikkelen "Kulturmøter og identitet" handlar om ...
Ordet kultur betyr ...
Derfor betyr ordet kulturmøte at ...
Artikkelen refererer til Lill Salole som har skrive om ... (fortel om kultursjokk)
Salole fortel om tre ulike ...
Den første er ...
Den andre er ...
Den siste er ...
Avsnitt 2: Eigne erfaringar i kulturmøtet med Noreg
Då eg flytte til Noreg, ...
Eg opplevde at ...
Kultursjokket mitt ...
Eg kjenner meg igjen i ...
Når det gjeld min eigen strategi, kjenner eg meg mest igjen i ... (vis til éin av dei tre måtane Salole klassifiserer kultursjokk på).
Til dømes ...