"Ja, vi elsker"?
I byrjinga av filmen er vi i Bergen. Ein ung gut nektar å høyre på buekorpset. Han vert sitjande aleine i bilen, mens resten av familien deltek i 17. mai-feiringa. Deretter følgjer ei historie om ein eldre krigshelt, ved namn Konrad, som på sin finurlige måte nektar å vere tilhøyrar til nok ein pompøs 17. mai-tale. Så flyttar vi oss til Leksvik, der ei russejente tek eit spontant oppgjer med ein litt vel hissig fyr ho trudde var interessert i henne, før vi flyttar oss vidare til Svalbard – der ein naken mann stikk av garde på ein snøscooter.
Hallvar Witzøs fire små forteljingar skildrar menneske som på ein eller annan måte er i krise eller oppbrott, og som nektar å bøye seg for tradisjonar og autoritetar. Dei korte forteljingane syner menneske som vel å gå sine eigne vegar. På denne måten skapar regissøren ein diskusjon om kva det vil seie å vere menneske i Noreg i dag.
Filmen har vunne internasjonal heider. Han fekk mellom anna prisen for beste kortfilm på San Joaquin International Film Festival i California.
- Kva fire stader går handlinga føre seg på?
- Kva trur du filmskaparen har ønskt å formidle gjennom å skildre 17. mai-feiringa fire stader i Noreg?
- Guten i Bergen høyrer på ulike radiokanalar mens han sit i bilen. Kva type program er han innom? Kva endar han med å høyre på når han køyrer bil?
- Kvifor køyrer han bil framfor å gå i 17. mai-tog, trur du?
- Korleis er kameravinkel og biletutsnitt brukt i Bergen-delen av forteljinga?
- Konrad, i rullestol på Oscarsborg, nektar å delta i 17. mai-markeringa. Korleis tolkar du åtferda hans?
- Kvifor, trur du, er han først filma forfra, nært, for så å bli filma på så stor avstand? Kva gjer det med opplevinga di av det som skjer?
- Kvifor, trur du, hiv jenta i Leksvik motorsykkelen til guten i vatnet?
- Her står kameraet fast på ein stad. Korleis påverkar det historia?
- Kvifor reiser mannen på Svalbard naken på scooter, trur du?
- Kva slags forhold til 17. mai tenkjer du dei fire hovudpersonane i filmen har?
- Alle dei fire historiene handlar om nokon som forlèt noko eller nokon. Tolk kva dette kan tyde.
- Kva formidlar filmen om Noreg, nordmenn og 17. mai?
- Kvifor har filmen tittelen «Ja, vi elsker», trur du?
Kortfilmen Ja, vi elsker består av fire ulike forteljingar om fire forskjellige skjebnar, frå fire forskjellige stader i landet, på fire forskjellige tidspunkt på 17. mai.
- Del klassen inn i fire grupper. Gruppene får tildelt kvar si av dei fire filmforteljingane.
- Kvar elev i gruppa skriv den korte filmforteljinga om til tekst. Legg synsvinkelen til hovudpersonen i kvar filmforteljing.
Les opp nokon av forteljingane i klassen.