Nedst på sida kan du laste ned eit rekneark med alle løysingane. Kvar oppgåve har si eiga fane i reknearket.
ST-1
Standpunktkarakterane i matematikk til elevane i ein klasse er gitt i tabellen.
Elev nummer | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Standpunktkarakter | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 |
Elev nummer | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
|
Standpunktkarakter | 4 | 3 | 5 | 5 | 6 | 2 | 2 |
|
Set opp ein tabell som viser frekvens, kumulativ frekvens og relativ frekvens for dei ulike karakterane. Lag tabellen både for hand og i eit rekneark. Bruk 2 desimalar ved utrekning av relativ frekvens. Vis kva for formlar du bruker i reknearket.
Løysing
Standpunkt- | Teljekolonne | Frekvens | Kumulativ | Relativ |
---|---|---|---|---|
1 | 1 | 1 | 1:15=0,07 | |
2 | 5 | 6 | 5:15=0,33 | |
3 | 2 | 8 | 2:15=0,13 | |
4 | 3 | 11 | 3:15=0,20 | |
5 | 3 | 14 | 3:15=0,20 | |
6 | 1 | 15 | 1:15=0,07 | |
Sum | 15 | 15 |
| 1,00 |
I eit rekneark kan det sjå slik ut:
| A | B | C | D |
---|---|---|---|---|
1 | Standpunkt- | Frekvens | Kumulativ frekvens | Relativ frekvens |
2 | 1 | 1 | 1 | 0,07 |
3 | 2 | 5 | 6 | 0,33 |
4 | 3 | 2 | 8 | 0,13 |
5 | 4 | 3 | 11 | 0,20 |
6 | 5 | 3 | 14 | 0,20 |
7 | 6 | 1 | 15 | 0,07 |
8 | Sum | 15 |
| 1,00 |
Formelvising:
| A | B | C | D |
---|---|---|---|---|
1 | Standpunkt- | Frekvens | Kumulativ frekvens | Relativ frekvens |
2 | 1 | 1 | =B2 | =B2/$B$8 |
3 | 2 | 5 | =C2+B3 | =B3/$B$8 |
4 | 3 | 2 | =C3+B4 | =B4/$B$8 |
5 | 4 | 3 | =C4+B5 | =B5/$B$8 |
6 | 5 | 3 | =C5+B6 | =B6/$B$8 |
7 | 6 | 1 | =C6+B7 | =B7/$B$8 |
8 | Sum | =SUMMER(B2:B7) |
| =SUMMER(D2:D7) |
ST-2
Tabellen under viser når på året elevane i ein klasse var fødde.
Årstid | Vinter | Vår | Sommar | Haust |
---|---|---|---|---|
Tal | 6 | 11 | 8 | 5 |
a) Kor mange elevar er det i klassen?
Løysing
Talet på elevar i klassen er .
b) Bruk rekneark og set opp ein tabell som viser relativ frekvens, relativ frekvens i prosent, kumulativ frekvens, relativ kumulativ frekvens og relativ kumulativ frekvens i prosent for dei ulike årstidene.
Løysing
Reknearket kan sjå slik ut:
| A | B | C | D | E | F | G |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Årstid | Frekvens | Relativ frekvens | Relativ frekvens i prosent | Kumulativ | Relativ kumulativ frekvens | Relativ |
2 | Vinter | 6 | 0,20 | 20 % | 6 | 0,20 | 20 % |
3 | Vår | 11 | 0,37 | 37 % | 17 | 0,57 | 57 % |
4 | Sommar | 8 | 0,27 | 27 % | 25 | 0,83 | 83 % |
5 | Haust | 5 | 0,17 | 17 % | 30 | 1,00 | 100 % |
6 | Sum | 30 | 1,00 | 100 % |
|
|
|
| A | B | C | D | E | F | G |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Årstid | Frekvens | Relativ frekvens | Relativ frekvens i prosent | Kumulativ frekvens | Relativ kumulativ frekvens | Relativ kumulativ frekvens i prosent |
2 | Vinter | 6 | =B2/$B$6 | =C2 | =B2 | =E2/$B$6 | =F2 |
3 | Vår | 11 | =B3/$B$6 | =C3 | =E2+B3 | =E3/$B$6 | =F3 |
4 | Sommar | 8 | =B4/$B$6 | =C4 | =E3+B4 | =E4/$B$6 | =F4 |
5 | Haust | 5 | =B5/$B$6 | =C5 | =E4+B5 | =E5/$B$6 | =F5 |
6 | Sum | =SUMMER(B2:B5) | =B6/$B$6 | =C6 |
|
|
|
I kolonne D og G blir prosenten rekna ut automatisk fordi det er sett prosentformat på cellene. Innhaldet i desse cellene er derfor det same som i cellene i tilsvarande kolonne utan prosentformat.
c) Kor stor del av elevane i klassen er fødde om vinteren eller om våren?
Løysing
Vi fann i oppgåve b) i kolonnen for relativ kumulativ frekvens at 57 prosent av elevane er fødde om vinteren eller våren.
ST-3
a) Lag eit oversyn i din eigen klasse som viser kva for ein månad elevane i klassen er fødde. Set januar = 1, februar = 2, mars = 3 og så vidare.
b) Lag ein tabell etter årstid slik som i oppgåve b) ovanfor.
ST-4
Olav fiskar humrar. Tabellen viser kor mange humrar Olav fekk på dei første 15 trekka.
Trekk nummer | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tal på humrar | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 0 | 2 |
Trekk nummer | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
|
Tal på humrar | 1 | 3 | 0 | 2 | 2 | 1 | 1 |
|
a) Set opp ein tabell som viser frekvens, relativ frekvens og kumulativ frekvens for talet på humrar per trekk.
Løysing
Vi bruker eit rekneark til å lage tabellen.
| A | B | C | D |
---|---|---|---|---|
1 | Tal på humrar | Frekvens | Relativ frekvens | Kumulativ frekvens |
2 | 0 | 2 | 0,1333333333 | 2 |
3 | 1 | 5 | 0,3333333333 | 7 |
4 | 2 | 4 | 0,2666666667 | 11 |
5 | 3 | 3 | 0,2 | 14 |
6 | 4 | 1 | 0,06666666667 | 15 |
7 | Sum | 15 | 1 |
|
| A | B | C | D |
---|---|---|---|---|
1 | Tal på humrar | Frekvens | Relativ frekvens | Kumulativ frekvens |
2 | 0 | 2 | =B2/B$7 | =B2 |
3 | 1 | 5 | =B3/B$7 | =B3+D2 |
4 | 2 | 4 | =B4/B$7 | =B4+D3 |
5 | 3 | 3 | =B5/B$7 | =B5+D4 |
6 | 4 | 1 | =B6/B$7 | =B6+D5 |
7 | Sum | =SUMMER(B2:B6) | =SUMMER(C2:C6) |
|
b) Lag eit stolpediagram som gir eit oversyn over hummarfangstane til Olav.
Løysing
ST-5
a) Lag ein tabell som viser fordelinga av kor mange søsken elevane i klassen din har. Tabellen skal innehalde kolonnar for frekvens, relativ frekvens, kumulativ frekvens og kumulativ relativ frekvens.
b) Vel ut ein av kolonnane i oppgåve a), og lag eit søylediagram.