Hopp til innhald

Fagstoff

Forslag til årsplan, engelsk YF

Engelsk YF på NDLA inneheld eit breitt utval av ressursar, og alle er ikkje tekne med i denne årsplanen. Gjer deg kjend med ressursane som finst på NDLA, slik at du kan tilpasse årsplanen etter interessene og behova til elevane dine.
Illustrasjon: Enkle teikningar av kjende byggverk. Big Ben, Operahuset i Sydney, Kongressbygningen i Washington, Frihetsgudinnen, og Tower Bridge. I tillegg ser me ein person på ein veltepetter og ein cowboy til hest.

Ressursane og strukturen vi har foreslått i denne årsplanen, legg til rette for at elevane skal kunne

  • reflektere kritisk og sjølvstendig

  • vurdere den språklege og kulturelle innverknaden til ulike land frå ein historisk ståstad

  • studere ulike litterære tekstar for betre å forstå kulturen og samfunnet i det aktuelle landet

  • utvikle si eiga språkforståing

  • utvikle evna til å skrive gode og strukturerte tekstar

  • utvikle evna til å nytte kjelder på ein korrekt måte

  • utvikle evna til å kommunisere på engelsk i arbeidssituasjonar, munnleg og skriftleg

Berre dei mest sentrale kompetansemåla frå læreplanen er tekne med i årsplanen. Alle kompetansemåla finn du her:

Kompetansemål, engelsk YF

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne

  • bruke eigna strategiar i språklæring, tekstskaping og kommunikasjon

  • bruke eigna digitale ressursar og andre hjelpemiddel i språklæring, tekstskaping og samhandling

  • bruke mønster for uttale i kommunikasjon

  • lytte til, forstå og bruke fagterminologi munnleg og skriftleg i arbeidssituasjonar

  • uttrykkje seg nyansert og presist med flyt og samanheng, idiomatiske uttrykk og varierte setningsstrukturar tilpassa formål, mottakar og situasjon

  • gjere greie for argumentasjonen til andre og bruke og følgje opp innspel frå andre i samtalar og diskusjonar om yrkesrelevante emne

  • bruke kunnskap om samanhengar mellom engelsk og andre språk eleven kjenner til i eiga språklæring

  • bruke kunnskap om grammatikk og tekststruktur i arbeid med eigne munnlege og skriftlege tekstar

  • lese, diskutere og reflektere over innhald og verkemiddel i ulike typar tekstar, inkludert sjølvvalde tekstar

  • lese og samanfatte fagleg innhald frå engelskspråkleg dokumentasjon

  • lese og samanlikne ulike sakprosatekstar om same emne frå forskjellige kjelder og kritisk vurdere kor pålitelege kjeldene er

  • bruke ulike kjelder på ein kritisk, formålstenleg og etterretteleg måte

  • skape yrkesrelevante tekstar med struktur og samanheng som beskriv og dokumenterer eige arbeid tilpassa formål, mottakar og situasjon

  • vurdere og arbeide vidare med eigne tekstar ut frå faglege kriterium og kunnskap om språk

  • beskrive sentrale trekk ved framveksten av engelsk som arbeidsspråk

  • utforske og reflektere over mangfald og samfunnsforhold i den engelskspråklege verda ut frå historiske samanhengar

  • diskutere og reflektere over form, innhald og verkemiddel i engelskspråklege kulturelle uttrykksformer frå ulike medium, inkludert musikk, film og spel

Forslag til årsplan

Filer

CC BY-SASkrive av Karin Søvik.
Sist fagleg oppdatert 10.08.2023

Læringsressursar

How to succeed with English