Hopp til innhald
Fagartikkel

Om samfunnskunnskap på NDLA

Samfunnskunnskap er eit fellesfag på vg1 eller på vg2, avhengig av kva utdanningsprogram du tek. På NDLA har vi bygd opp faget i samsvar med emna i læreplanen.

Fellesfag

Samfunnskunnskap er eit fellesfag alle elevar i norsk vidaregåande skule skal ha. På NDLA blei faget revidert i samsvar med læreplanen LK20 til skulestart i 2020.

Struktur

Samfunnskunnskap på NDLA er bygd opp med seks hovudemne:

  • Verktøy for utforsking

  • Sosialisering, identitet og livsmeistring

  • Ulikskapar og utanforskap

  • Demokrati og medborgarskap

  • Økonomi, arbeids- og samfunnsliv

  • Globale perspektiv

Alle desse emna har ulike underemne.

Innhald

Med læreplanendringa LK20 fekk fellesfaga nokre nye område. Samtidig er mykje av det som alltid har vore sentralt i faget, framleis med.

Innhald som er sentralt i læreplanen og på NDLA er:

  • Sosialisering og identitet, inkludert kjønn, seksualitet og grensesetjing

  • Sosiale forskjellar og utanforskap

  • Majoritet og minoritet i Noreg og Sápmi

  • Rasisme, diskriminering og hatytringar

  • Personleg økonomi og forbruk

  • Organisering av samfunns- og arbeidsliv, inkludert den nordiske samfunnsmodellen

  • Demokratiet i Noreg og ideologisk ståstad

  • Makt, konfliktar og menneskerettar

Tverrfagleg

Alle dei tre tverrfaglege temaa er sentrale i samfunnskunnskap. Det betyr at du kan jobbe med demokrati og medborgarskap, folkehelse og livsmeistring og med berekraftig utvikling i faget. I samfunnskunnskap er det også naturleg å jobbe tverrfagleg med ei rekke andre fag, som norsk, engelsk og naturfag, òg med dei ulike yrkesfaglege programområda.

Oppdatert

Vi passar heile tida på å oppdatere faktainformasjon og endringar av ulike lover og reglar. Døme på dette er kven som er partileiarar, kor mange fylke vi har, nytt om levekår og ulike konfliktar. Vi jobbar også for å passe på at døma vi bruker, ikkje blir utdaterte. Vi fyller på med innhald, mellom anna frå dei tverrfaglege temaa.

CC BY-SA 4.0Skrive av Inga Berntsen Rudi.
Sist fagleg oppdatert 30.05.2023