Bruk av plakatar i marknadsføringskampanjar - Marknadsføring og leiing 1 - NDLA

Hopp til innhald
Bokmål
Fagartikkel

Bruk av plakatar i marknadsføringskampanjar

Plakatar er ikkje berre ei kunstform, dei blir òg brukte mykje i marknadsføring. Vi bruker dei for å informere og påverke mottakarane våre. Reklameplakatane kjem i mange former, alt frå fysiske plakatar i og utanfor butikkar til digitale bannerannonsar i nettaviser.

Påverknad

I marknadsføring bruker vi det vi kallar konkurransemiddel, ofte kalla dei fem p-ane, som er produkt, pris, påverknad, plass og personale. Plakatar blir brukte for å påverke, og vi deler påverknad inn i tre ulike former:

  • kjøp – salsplakatar
  • kjennskap – merkevarebygging
  • informasjon

Vi har salsplakatar som har som føremål å påverke til kjøp. Så har vi plakatar som skal auke kjennskapen til eit produkt eller ei bedrift, som blir brukte til merkevarebygging. Til slutt har vi informasjonsplakatar.

Påverke til kjøp – salsplakatar

Her er ein typisk salsplakat som oppmodar til å kjøpe eit konkret produkt.

Det som viser tydeleg at dette er ein salsplakat, er at stad, tid og pris for reisa er med. I tillegg er det oppgitt telefonnummer der vi kan ta kontakt for å kjøpe reisa. Dette er òg eit døme på at estetisk utsjånad òg blir vektlagd i utforminga av salsplakatar. Dei fleste får lyst på ein tur til Italia når dei ser denne plakaten.

Auke kjennskapen – merkevarebygging

Mange plakatar har som føremål å auke kjennskapen til eit produkt.


Sjølv om Freia-plakaten er mange år gammal, er han likevel lett å dra kjensel på på grunn av logoen og utforminga av namnet Freia. I merkevarebygging er nettopp slike konstante element viktig.

Reklameplakaten for Økola har som føremål å auke kjennskapen til mineralvassfabrikken Oskar Sylte generelt og produktet Økola spesielt. Å bruke naturlege råvarer er ein viktig verdi for denne bedrifta, og det kjem tydeleg fram i både biletbruk og tekst.

Plakatane for Merida elsyklar fokuserer, på ein litt humoristisk måte, på fordelane ved å bruke elsykkel framfor vanleg sykkel. Norske reklamar er kjende for å bruke meir humor enn det som er vanleg i andre land.

Informasjonsplakatar

Marknadsførarar utformar informasjonsplakatar til ulike føremål, ofte i samband med ulike informasjonskampanjar. Eit døme er Folkehelseinstituttets plakat: Vaner som forebygger smitte.

Her er eit døme frå tidlegare Opplandstrafikk, som informerer om prisendringar. Den viktigaste informasjonen blir her framheva ved hjelp av skriftstorleiken.