Vel teori til litterær analyse - Kommunikasjon og kultur 2 - NDLA

Hopp til innhald
Oppgave

Vel teori til litterær analyse

Kva perspektiv på litteratur meiner du eignar seg best til analyse av ein bestemd tekst?

I denne oppgåva kan du velje mellom eit dikt, ei novelle og eit romanutdrag:

Diktet "Norge i fløtesaus" av Gro Dahle

Novella "Dagens fangst sprellende i nebbet" av Bjarne Benjaminsen

Utdrag frå Vi er fem av Mathias Faldbakken

Les teksten

Start med å lese gjennom teksten du har valt. Skriv gjerne ut teksten på papir, og strek under ord, avsnitt eller setningar som fangar interessa di undervegs i lesinga. Reflekter over desse to spørsmåla:

  • Kva synest du ved første augekast er det mest interessante trekket ved teksten, anten det gjeld form eller innhald?

  • Kva slags tematikk tek teksten opp?

Tankane dine om dette kan gjere det lettare for deg å sjå kva perspektiv som kan passe best til teksten.

Vel perspektiv

  • Kva for nokre litteraturteoretiske perspektiv kan du tenke deg å bruke i arbeidet med teksten du har valt? Vel minst to innfallsvinklar. Grunngi valet ditt.

  • Du kan lese meir om dei ulike litteraturteoriane i artiklane i relatert innhald.

  • På sida om analysespørsmål for ulike litteraturteoriar kan du sjå på dei ulike perspektiva og finne forslag til analysespørsmål.

Analyser teksten

Gjer ein analyse av teksten med utgangspunkt i perspektiva du har valt.

  • Ta med det innhaldet du meiner er relevant for å forstå teksten ut frå perspektiva du har valt.

  • I analysen må du grunngi val av teoriar og innfallsvinklar.

  • Vel sjølv om du vil presentere analysen som munnleg, skriftleg eller samansett tekst.

Relatert innhald

Fagstoff
Litteraturteori: teksten

Her får du eit overblikk over ulike litteraturteoriar som berre har sjølve teksten som analyseområde.

Fagstoff
Litteraturteori: konteksten

Kva for litteraturteoretiske retningar meiner konteksten er viktig for å forstå litteratur, og korleis kan du bruke dette i møte med tekstar?

Skrive av Caroline Nesbø Baker.
Sist fagleg oppdatert 12.01.2022