Velg kommunikasjonsmålgruppe
Bose har kommet med ny teknologi i en av de mest populære høretelefonmodellene sine.
Formuler et kommunikasjonsmål.
Velg en kommunikasjonsmålgruppe med utgangspunkt i kunder sin kjennskap til produktet.
Netflix har besluttet budsjetter for to nye produksjoner i Norge for et norsk publikum. Den ene er filmatiseringen av ei barnebok som handler om en julefortelling. Den andre er en sci-fi-serie om å reise tilbake i tid – til vikingtida.
Ta utgangspunkt i motivasjonen og følelsene kunden har for produktet, når dere velger to kommunikasjonsmålgrupper for de to nye satsingene til Netflix.
Lag personas for de to kommunikasjonsmålgruppene.
Tine har utviklet en ny drikk – varm sjokolademelk med chili. Bruk segmenteringskriterier for å velge tre potensielle kommunikasjonsmålgrupper.
Velg en av kommunikasjonsmålgruppene og gi produktet et navn som passer målgruppa.
Vurder og juster kommunikasjonsmålgruppa med utgangspunkt i beslutningsrollen til kunden.
Skisser et budskap og et kommunikasjonstiltak som kunne passe til kommunikasjonsmålgruppa.
Velg én av oppgaveløsningene fra oppgavene ovenfor, presenter og diskuter i grupper og i klassen.
Til slutt – diskuter i klassen hvilke faglige teorier og modeller som var enklest å bruke som støtte i arbeidet med å velge kommunikasjonsmålgrupper.
Relatert innhold
Hvilken målgruppe velger virksomheten å kommunisere mot? Hvor godt klarer vi å gjøre oss kjent med kommunikasjonsmålgruppa?