Om fagetInformasjon til lærer om faget og eksamen, inklusiv forslag til årsplan og en samling filmer og podkaster.
Bærekraft og samfunnsansvarLær om bærekraftige valg, samfunnsansvar, åpenhetsloven, bærekraftspåstander, grønnvasking og omdømme.
Visjon, forretningsidé og målLær hvordan du kan utvikle og vurdere visjoner, forretningsidéer og overordnede mål.
MålgruppevalgLær om markedssegmentering og ulike strategier for målgruppevalg.
Bransjeanalyse og situasjonsanalyseLær om ulike rammeverk for å gjennomføre interne og eksterne analyser som grunnlag for en situasjonsanalyse.
MerkevarestrategiLær å utvikle merkevarestrategier og vurdere posisjonering i merkevarebygging.
DistribusjonsstrategiLær å utvikle distribusjonsstrategier og vurdere påvirkning av makt og avhengighet i en verdikjede.
PrisstrategiLær om ulike faktorer som påvirker prissetting, og prosessen med å utvikle prisstrategier.
KommunikasjonsstrategiLær å utvikle kommunikasjonsstrategier, utforske dagsaktuelle kommunikasjonskanaler og planlegge mediemiks.
MarkedsstrategiLær om helhetlig markedsstrategi, effektmåling og etisk bruk av konkurransemidler.
MarkedsføringsledelseLær om lederens rolle og funksjon i utviklingen av markedsstrategi og i internmarkedsføring.
EksamenstreningRammer for gjennomføring av skriftlig og muntlig eksamen i faget, samt en samling av øvingsoppgaver.