Skip to content

Tasks and Activites

Bedriftens ansikt utad

Kø ved innsjekking. Foto.
Open image in new window

Oppgave 1

Du er resepsjonist. Det kommer nye gjester, og du vet at hotellet er overbooket og du må flytte dem til nabohotellet som har lavere standard.

  1. Hvordan kan du rydde opp i denne situasjonen, slik at hotellets omdømme ikke blir skadelidende?
  2. Til tross for dine forsøk på å rydde opp i situasjonen blir de nye gjestene hissige. Hva gjør du?

Oppgave 2

  1. Forklar hensikten med å bruke uniform.
  2. Finn eksempler på ulike uniformer i ulike reiselivsbedrifter. Hva skiller de ulike uniformene fra hverandre, og hvorfor tror du de har valgt den uniformen de har i bedriften?

Related content

Hvordan vi er kledd, og hvordan vi representerer arbeidsplassen vår overfor kunder og gjester, betyr mye for bedriftens omdømme.

CC BY-SAWritten by: Hilde Morseth. Rightsholders: NKI Forlaget and Amendor AS
Last revised date 12/20/2018

Learning content

Vertskapsrollen