Skip to content

Tasks and Activites

Tenk målgruppe og lag et moodboard

Vurder hva slags personer som vil kjøpe et designprodukt. Bruk bilder til å fortelle hva som kjennetegner disse personene. Jobb med komposisjon og lag et moodboard som representerer målgruppa for produktet.
To røde stoler uten rette linjer. Foto.
Open image in new window

Dere får utdelt et bilde av et designprodukt.

  1. Velg én eller flere personer som du tror vil kjøpe dette produktet.
  2. Deretter skal du beskrive personen(e) ved hjelp av bilder. Hva er typisk for dem? Tenk på utdannelse, jobb, interesser, bolig, bil, klær og lignende. Dette kalles en målgruppeanalyse.
  3. Søk på nettet eller bla i magasiner og finn bilder som du mener beskriver målgruppa.
  4. Etterpå skal du lage et stort moodboard. Resultatet skal monteres på en spennende måte på et A2-ark. Tenk komposisjon når du plasserer elementene i forhold til hverandre.
  5. Lag en utstilling av de ulike moodboardene og diskuter hvordan dere har tenkt om målgruppa.
CC BY-SAWritten by: Torhild Dahl Enoksen and Inger Gilje Sporaland.
Last revised date 06/06/2020

Learning content

Segmenter og målgruppe