100 ting (100 Dinge)
Paul og Toni er partnere i et teknologiselskap. De har utviklet mobilappen Nana – et nytt taleprogram som bygger på kunstig intelligens. Det nye taleprogrammet er mer avansert enn tilsvarende tjenester allerede på markedet. Nana bygger nemlig et emosjonelt bånd til brukeren av mobiltelefonen. Nana anbefaler også produkter og tjenester til den som bruker mobilen. Den følelsesmessige koblingen mellom mennesket og appen gjør at denne formen for reklame svært ofte leder til et vellykket salg.
Den amerikanske IT-milliardæren David Zuckerman, med klare paralleller til Facebook-gründer Mark Zuckerberg, ønsker å kjøpe oppfinnelsen. Han ser store muligheter i å implementere Nana på 700 millioner mobiltelefoner verden over. Kjøpekraften vil øke, og mulighetene for reklamesalg og direkte markedsføring virker nærmest uendelige.
Paul og Toni feirer suksessen med Nana sammen med kollegene sine. I løpet av feiringen oppstår det en krangel mellom de to partnerne. Hvem av dem er egentlig mest avhengig av alle tingene de eier? For å finne ut av dette blir de enige om å inngå et veddemål.
Fra og med neste dag skal de kvitte seg med alle eiendelene sine. Hver dag i 100 dager framover skal de så få lov til å få tilbake én ny ting. Den som taper veddemålet, må overføre halvparten av aksjene sine til ansatte i firmaet.
Etter festen, på dag 0, våkner Paul og Toni opp nakne i hver sin tomme leilighet med kraftig bakrus og vage minner fra gårsdagen. De 100 dagene er i gang.