Skip to content

Tasks and Activites

Bedriftens ansikt utad

Måten vi kler oss på, og måten vi behandler kunder og gjester på, har mye å si for bedriftens omdømme.
Smilende servitør holder en kortautomat i hånda mens hun slår inn noe på kassa. Foto.
Open image in new window

Oppgave 1

Hva menes med uttrykket "bedriftens ansikt utad"?

Oppgave 2

Forklar hensikten med å bruke uniform.

Oppgave 3

En av gjestene dine henvender seg til deg. Hun reagerer på at en av kollegaene dine har skitten uniform og lukter svette. Hva gjør du?

Oppgave 4

Du er servitør. Det kommer nye gjester, og de sier at de har forhåndsbestilt bord til et selskap med ti personer.

Restauranten er full, og du kan ikke finne noen reservasjon.
Hvordan kan du rydde opp i denne situasjonen, slik at restaurantens omdømme ikke blir skadelidende?

Oppgave 5

Selv om du prøver å finne en løsning, blir de nye gjestene hissige. Hva gjør du?

Oppgave 6

Hvorfor er det alltid viktig å prøve å tilfredsstille gjestenes behov? Hva kan skje om gjestene blir misfornøyde og forlater restauranten?

CC BY-SAWritten by: Jannike Gausdal and Hilde Morseth.
Last revised date 06/04/2021

Learning content

Service og gjestebehandling