Task
Merkevarestrategien til Hennig-Olsen
I denne oppgaven skal du analysere produkt- og merkevarestrategien til iskremprodusenten Hennig-Olsen. Som eksempel i oppgaven bruker vi produktet Freia Melkesjokolade som iskrem.
Hennig-Olsens merkevarestrategi
- Hva menes med merkevarebygging? Skriv en redegjørelse.
- Vurder Hennig-Olsens merkevarestrategi.
Hvordan kan Freia Melkesjokolade iskrem påvirke Hennig-Olsens merkevarestrategi?
Produktutvikling
- Gjør rede for produktutviklingen i produktets livsløp.
- Hva menes med livsforlengende strategier?
Kan Freia Melkesjokolade iskrem være et eksempel på en livsforlengende strategi for Hennig-Olsen? Begrunn svaret.
Produkt som konkurransemiddel
- Gjør en helhetlig vurdering av hvordan virksomheten bruker produkter som konkurransemiddel.
- Skriv dette i et oppsummerende avsnitt om produkt- og merkevarestrategien til Hennig-Olsen.