Hárjehus
Å finne brukerens «bølgelengde»
En profesjonell serviceyter skal kunne snakke med alle mennesker. Hvordan kan vi finne hver enkelt brukers «bølgelengde», og hva er god kommunikasjon?
Gå sammen to og to. Den ene tar rollen som brukerstøtte, og den andre tar rollen som bruker.
Del 1: Forberedelse
Skriv noen stikkord om rollen du skal spille (for eksempel alder, kjønn, utdanning, hjemsted og livssituasjon).
Del 2: Gjennomføring
Sett i gang rollespillet. Bytt på rollene som brukerstøtte og bruker.
Etter rollespillet
Skuespillerne forteller hvordan de opplevde situasjonen. Var kommunikasjonen god? De andre elevene kommenterer rollespillet.
Guoskevaš sisdoallu
Fágaávdnasat
Å finne «bølgelengden»Vi ser på kommunikasjon i vertskapsrollen: Hvordan kan vi finne hver enkelt gjests «bølgelengde»?