Njuike sisdollui

Bargobihtát ja doaimmat

Å finne brukerens «bølgelengde»

En profesjonell serviceyter skal kunne snakke med alle mennesker. Hvordan kan vi finne hver enkelt brukers «bølgelengde», og hva er god kommunikasjon?
Kollegaer med bærbar datamaskin. Foto.

Rollespill

Gå sammen to og to. Den ene tar rollen som brukerstøtte, og den andre tar rollen som bruker.

Del 1: Forberedelse

Skriv noen stikkord om rollen du skal spille (for eksempel alder, kjønn, utdanning, hjemsted og livssituasjon).

Del 2: Gjennomføring

Sett i gang rollespillet. Bytt på rollene som brukerstøtte og bruker.

Etter rollespillet

Skuespillerne forteller hvordan de opplevde situasjonen. Var kommunikasjonen god? De andre elevene kommenterer rollespillet.

Guoskevaš sisdoallu

CC BY-SADán lea/leat čállán Kjell Rosland.
Maŋemusat ođastuvvon 04/22/2021

Oahppanresurssat

Møtet med brukeren