Merkevarebygging av Norge som turistmål
Hvordan kan Norge styrke seg som merkevare og bli mer attraktivt som turistmål?
Fase 1: Del klassen i tre grupper à 3–5 elever
Hver gruppe skal diskutere og beskrive hvordan Norge kan drive merkevarebygging av Norge som turistmål, ved å:
- identifisere og skape behov hos målgruppen
- utvikle et tydelig konsept med en visuell identitet
- utarbeide en markedsføringsstrategi
En på gruppa tar notater og deler dem med de andre.
Fase 2: Presenter for klassen
Hver gruppe presenterer sine forslag.
Diskuter i klassen etter hver presentasjon.
Fase 3: Diskuter i klassen
Ha en klassediskusjon om hvordan Norge best kan styrke sin merkevare.
En i klassen tar notater over forslagene og deler dem med de andre.
Guoskevaš sisdoallu
CC BY-SADán lea/leat čállán Kjell Rosland. Vuoigatvuođaguoddit: NKI Forlaget ja Amendor AS
Maŋemusat ođastuvvon 05/04/2021