Njuike sisdollui

Bargobihtát ja doaimmat

Illustrer de ulike påvirkningsteoriene

Se for deg at du jobber i et reklamebyrå som skal lansere et produkt som aldri tidligere er blitt lansert på det norske markedet: energidrikk til seksåringer. Du har ansvaret for forberedelsene i prosjektet.
Energidrikker i utvalg. Foto.
Raba gova ođđa siiddus

Lag enkle animasjoner eller illustrasjoner som gjør at kollegaene dine og oppdragsgiver forstår hvordan dette produktet kan lanseres, og hvordan det vil kunne bli tatt imot. Du skal basere arbeidet ditt på det du har lært om disse påvirkningsteoriene:

  1. stimuli–respons (de allmektige mediene)
  2. opinionsledere og tostegshypotesen (de avmektige mediene)
  3. dagsordenfunksjonen og portvaktfunksjonen (de mektige mediene)
  4. kultivasjonsteorien

Oppgaven kan også løses som gruppeoppgave.

CC BY-SADán lea/leat čállán Maren Aftret-Sandal.
Maŋemusat ođastuvvon 10/31/2017

Oahppanresurssat

Mediebruk og mediepåvirkning