Njuike sisdollui

Bargobihtát ja doaimmat

Å finne gjestens "bølgelengde"

En profesjonell serviceyter skal kunne snakke med alle mennesker. Hvordan kan vi finne hver enkelt gjests «bølgelengde», og hva er god kommunikasjon?
En resepsjonist hilser på en gjest som sjekker inn. Foto.
Raba gova ođđa siiddus

Rollespill

Gå sammen to og to. Den ene tar rollen som servicearbeider, den andre tar rollen som gjest.

Del 1: Forberedelse

Skriv noen stikkord om rollen du skal spille (som for eksempel alder, kjønn, utdanning, hjemsted, livssituasjon).

Del 2: Gjennomføring

Sett i gang rollespillet. Bytt på rollene som servicemedarbeider og gjest.

Etter rollespillet

Skuespillerne forteller hvordan de opplevde situasjonen. Var kommunikasjonen god? De andre elevene kommenterer rollespillet.

Guoskevaš sisdoallu

CC BY-SADán lea/leat čállán Kjell Rosland.
Maŋemusat ođastuvvon 11/14/2018

Oahppanresurssat

Kulturforståelse og kommunikasjon