Bargobihttá
God kommunikasjon med kunder og brukere
Se på kortfilmen Brukerstøtte i lys av en fagartikkel om muntlig kommunikasjon. Øv deg så på å kommunisere med brukere på en like god måte som medarbeideren i filmen.
Del 1. Hva er god brukerstøtte?
- Les fagartikkelen om god muntlig kommunikasjon med kunder og brukere.
- Oppsummer hovedpoengene i artikkelen ved å skrive ned tre punkter om hva god kommunikasjon med brukere og kunder innebærer.
Guoskevaš sisdoallu
Fágaávdnasat
Muntlig kommunikasjon – eksternHvordan være profesjonell i den muntlige kommunikasjonen med kunder, brukere og andre eksterne.
Del 2. Finn eksempler i filmen
- Se kortfilmen Brukerstøtte øverst på siden, og merk deg konkrete eksempler på god kommunikasjon som du kjenner igjen fra fagartikkelen om kommunikasjon.
- Diskuter eksemplene med en medelev. Hva kan dere bruke av det dere har lært i en jobbsituasjon?
Del 3. Prøv selv
- I par: Velg et avsnitt i fagartikkelen om kommunikasjon. Spill en dialog med enten en kunde eller en bruker der dere får fram de viktigste poengene fra avsnittet (spill inn lyd med pc eller telefon).
- Framfør rollespillet, eller spill hørespillet for klassen, og la dem gjette hvilket avsnitt dere har jobba med.