Bargobihttá
Bedre HMS med følelser?
Bruk kampanjevideoen som modell og inspirasjon for å lage en informasjonsvideo eller annonse om et tema innen HMS i ditt programområde.
Del 1: Se filmen fra kampanjen "Mamma presenterer"
Del 2: Svar på spørsmålene individuelt og skriv ned svarene.
- Hva er budskapet i denne kampanjefilmen?
- Hvem er målgruppa for kampanjen?
- Hvordan får dere vanligvis informasjon om HMS?
Del 3: Diskuter i grupper.
- Hvorfor er moren til sjåføren med i denne filmen om HMS for utenlandske langtransportsjåfører?
- Hva er forskjeller mellom mer standard informasjonsmateriale om HMS og denne filmen?
- Hvordan tror dere budskapet i filmen treffer målgruppa?
Del 4: Prøv selv.
- Velg et tema fra HMS som er spesielt viktig i ditt fagområde.
- Hent inspirasjon fra denne videoen og lag en idé til en film eller annonse om dette temaet. Tenk på at dere skal påvirke en yrkesgruppe til å følge gode sikkerhetsrutiner på jobb ved å spille på følelser.