Markedsinformasjon, markedsundersøkelser og digital dataanalyse
Lytt til podkastepisoden, der Sindre Beyer, leder
i kommunikasjonshuset TRY Råd, intervjues. Jobb med oppgaver om digital markedsinformasjon, markedsundersøkelser og digital dataanalyse.
Oppgaver til podkasten
- Sindre Beyer er leder i TRY Råd, som er et av Norges største kommunikasjonshus. Hva slags markedsundersøkelse sier Sindre Beyer at det kan være aktuelt å bruke for å finne ut hvordan unge tenker om noe?
- Hva menes med atferdsdata?
- Hvordan kan virksomheter få tak i atferdsdata?
- På hvilken måte har Amazon lykkes med å samle inn data og bruke dataene til å gi en bedre kundeopplevelse?
- Hvilket eksempel nevner Sindre Beyer der bruk av data ikke kom helt heldig ut for Amazon?
- Hvilke ulemper kan det ha for oss forbrukere at vi legger igjen så mange digitale spor, som igjen gjør at det samles inn så mye data om oss?
- Hvilke fordeler kan det ha for virksomheter at det er mulig å samle inn enorme mengder data?
CC BY-SADán lea/leat čállán Elisabeth Thoresen Olseng.
Maŋemusat ođastuvvon 02/19/2021