Njuike sisdollui

Bargobihtát ja doaimmat

Målgruppevalg og forretningsidé for New Smoothie Energy

I denne oppgaven skal du formulere forretningsidé og anbefale målgruppe for en tenkt ny bedrift med navnet New Smoothie Energy.
Glass med grønn drikke. Blomster og grønne blader i bakgrunnen. Foto.

Tenk deg at du får ansvar for å utarbeide forretningsidé og velge målgruppe for en tenkt ny bedrift med navnet New Smoothie Energy.

Virksomheten skal lansere et nytt produkt som følger en trend i tiden med sunn og naturlig mat. Smoothien er en ferdigdrikk laget med bær og spinat, og i tillegg er den tilsatt ekstra vitaminer og proteiner. Smoothien selges i en resirkulert flaske.

New Smoothie Energy mener at smoothien deres har et konkurransefortrinn med det høye innholdet av proteiner og vitaminer. Smoothien passer fint som et mellommåltid og til å nyte etter trening.
Ta i bruk de forutsetningene du mener er nødvendig for å svare på oppgaven.

Oppgave:

  1. Formuler en setning som du mener kan være en passende forretningsidé for New Smoothie Energy.
  2. Forklar hvordan du mener New Smoothie Energy kan bruke de ulike segmenteringskriteriene. Bruk relevante fagbegreper.
  3. Identifiser og beskriv, så presist som mulig, hva du mener kan være primærmålgruppa til New Smoothie Energy.

Guoskevaš sisdoallu

CC BY-SADán lea/leat čállán Elisabeth Thoresen Olseng.
Maŋemusat ođastuvvon 02/26/2021

Oahppanresurssat

Segmentering og målgruppevalg