Njuike sisdollui
Oahppanbálggis

Don leat dál muhtin oahppobálgás:
Sosiale medier i dagens Kina

Dán lea/leat čállán Luying Wang Belsnes ja Ole Fossgård.
Maŋemus ođastuvvon 21.04.2020
Bargobihttá

Sosiale medier i dagens Kina – studiespørsmål

Dette er studiespørsmål du kan arbeide med etter å ha lest artikkelen Sosiale medier i dagens Kina. Bruk Internett og eventuelt andre hjelpemidler for å finne svar på spørsmålene. Diskuter i klassen.

  1. Se nærmere på noen av navnene på nettselskapene som nevnes i artikkelen, og finn ut hvordan de kreativt blander engelske og kinesiske begreper.
  2. Flere større kinesiske nettselskaper har blitt lansert internasjonalt. Prøv for eksempel WeChat.com, så har du med ett kontakt med om lag åtte hundre millioner personer.
  3. Sosiale medier i Kina har blitt karakterisert som kattens lek med musa. Men hvem mener du er katt, og hvem er mus av kinesiske brukere og kinesiske myndigheter?

Guoskevaš sisdoallu

Fágaávdnasat
Sosiale medier i dagens Kina

Sosiale medier i Kina er preget av livsstil, hjerte og smerte, skryt og sladder, men kinesiske myndigheter vet også å benytte seg av dem.

CC BY-SA 4.0Dán lea/leat čállán Harald Bøckman.
Maŋemusat ođastuvvon 2017-04-25