Pink Fish
Case: Pink Fish
Denne forberedelsesdelen kan være fin å bruke som om den skulle vært en reell muntlig eksamen – så langt det lar seg gjøre. Se retningslinjer for muntlig eksamen nedenfor.
Kompetansemål:
velge og bruke kilder, markedsførings- og ledelsesteorier og modeller i arbeid med faglige spørsmål, emner og dagsaktuelle problemstillinger
drøfte og begrunne ulike faktorer som påvirker målgruppevalg
vurdere og utvikle kommunikasjonsstrategier, utforske dagsaktuelle kommunikasjonskanaler og planlegge mediemiks
vurdere lederens rolle og funksjon i utviklingen av markedsstrategi og i internmarkedsføring
utvikle og begrunne helhetlige markedsstrategier og drøfte etisk bruk av konkurransemidler
vurdere bærekraftige valg for virksomheter med tanke på sosiale, økonomiske og miljømessige forhold
Relatert innhold
Her er et forslag til vurderingskriterier for lokalt gitt muntlig eksamen i markedsføring og ledelse 2.
Eksempel på en forberedelsedel knyttet opp mot Oda, som kan være nyttig å bruke som øving til en eventuell muntlig eksamen.