Oda
Case: Oda
Denne forberedelsesdelen kan være fin å bruke som om den skulle vært en reell muntlig eksamen – så langt det lar seg gjøre. Se retningslinjer for muntlig eksamen nedenfor.
Kompetansemål:
velge og bruke kilder, markedsførings- og ledelsesteorier og modeller i arbeid med faglige spørsmål, emner og dagsaktuelle problemstillinger
bruke situasjonsanalyse og bransjeanalyse og vurdere markedsstrategiske beslutninger
utvikle distribusjonsstrategier og vurdere påvirkning av makt og avhengighet i en verdikjede
drøfte ulike faktorer som påvirker prissetting, og utvikle prisstrategier
utvikle og begrunne helhetlige markedsstrategier og drøfte etisk bruk av konkurransemidler
drøfte virksomheters samfunnsansvar ut fra et etisk, lovmessig og forretningsmessig perspektiv, og vurdere dette opp mot virksomhetens omdømme
Relatert innhold
Her er et forslag til vurderingskriterier for lokalt gitt muntlig eksamen i markedsføring og ledelse 2.
Eksempel på en forberedelsedel knyttet opp mot Pink Fish, som kan være nyttig å bruke som øving til en eventuell muntlig eksamen.