Oppgave
Markedsføringskampanjer mot en ung målgruppe
Hva kjennetegner en vellykket markedsførings-kampanje mot en ung målgruppe? I denne oppgaven skal du reflektere over dette med utgangspunkt i eksempler på markedsføringskampanjer for Høyskolen Kristiania og Burger King.

Hva slags markedskommunikasjon appellerer til deg?
Forklar begrepene:
Markedskommunikasjon
Markedsføringskampanje
Markedssegmentering
Målgruppe
Forbrukeratferd
Medievaner
Vi får et innblikk i hvordan mediebyrået Starcom jobber med å utarbeide kampanjer. I filmen ser vi eksempler fra arbeid med markedssegmentering og målgruppetenkning i forbindelse med kampanjer for Høyskolen Kristiania og Burger King. Video: Terranova Media / CC BY-NC-ND 4.0
Se filmen ovenfor, og skriv notater underveis.
Reflekter over suksesskriteriene til Høyskolen Kristiania og Burger King sine markedsføringskampanjer, som du hørte om i filmen ovenfor.
Ta gjerne også en kikk på filmene som du finner lenker til nedenfor.Vis hvordan forbrukeratferden og medievanene til målgruppa er tatt hensyn til.
Drøft påstanden:
"Ungdom er den vanskeligste målgruppen å engasjere og nå ut til."
Skriv en tekst med overskriften "Ti tips for en vellykket markedsføringskampanje".