Eit stressmeistrande klassemiljø
Oppgåve 1: Kva kan elevar gjere for minske negativt stress?
- Korleis kan de hjelpe kvarandre å meistre faglege og sosiale utfordringar?
- Korleis kan de støtte og oppmuntre kvarandre?
- Korleis kan de hjelpe kvarandre å revurdere situasjonen og tenkje annleis når noko verkar vanskeleg og håplaust?
Oppgåve 2: Kva kan lærarar og elevar gjere saman?
Viss du skal vere heilt ærleg, kva for mål trur du at du sjølv og dei andre elevane i klassen din har for skulearbeidet?
- Å lære ny kunnskap og meistre nye evner?
- Å vise kva du kan og få ros og gode karakterar?
- Å unngå kjeft og dårlege karakterar?
- Kvifor trur de at elevar som fokuserer på å lære ny kunnskap og meistre nye evner, opplever mindre press og negativt stress enn elevar som har fokus på å vise det dei kan og få gode karakterar?
- Kvifor trur de det oppstår eit prestasjonsorientert miljø i enkelte klassar? Er det på grunn av samfunnet, skulen, læraren, foreldra eller elevane? Grunngi svaret.
- Korleis kan lærarane og elevane saman skape eit meistringsorientert læringsmiljø med større fokus på læring og mindre fokus på prestasjonar? Bli samde om minst tre konkrete forslag.
Oppgåve 3: Kva kan læraren gjere for å minske stress?
Korleis kan læraren kan skape mindre stress i klasserommet? Ta utgangspunkt i dei ti tipsa til læraren under. Viss de skulle velje tre råd til dykkar eigne lærarar, kva råd ville de gitt?
Ti tips til læraren for å minske stress
- Stimuler elevane til å ha fokus på innsats, forståing og utvikling av eigen kompetanse.
- Demp samanlikning av prestasjonar mellom elevar. Hjelp eleven til å sjå sin eigen framgang og utvikling.
- Legg til rette for eit læringsmiljø der også det å gjere feil blir oppfatta som kjelde til læring.
- Gi elevane rom for å gjere eigne val i skulearbeidet.
- Set konkrete og realistiske mål saman med eleven.
- Skap eit føreseieleg læringsmiljø.
- Gi elevane god oversikt over tidsfristar for innleveringar og tidspunkt for vurderingssituasjonar.
- Legg til rette for eit miljø der elevane veit at konstruktiv støtte og hjelp er tilgjengeleg både frå lærarar og medelevar.
- Gi eleven tru på eigne ressursar gjennom tilpassa oppgåver. Det gjeld òg leksene.
- Ver medviten på at du byggjer ein relasjon til kvar enkelt elev som ikkje er på vilkår av prestasjonen til eleven. Eleven treng at du verdset han/ho som person, ikkje berre for prestasjonane som blir oppnådde.
Henta frå Utdanningsnytt, 2. september 2019. Publisert med løyve frå professor Eivind Bru.
Desse oppgåvene er laga i samarbeid med VIP Psykisk helse i skolen.
Kjelder
Bru, E. & Roland, P. (red). (2019). Stress og mestring i skolen. Bergen: Fagbokforlaget.
Utdanningsnytt (2019, 2 september). Slik hjelper du elevene med å takle stress og prestasjonsangst. Henta frå https://www.utdanningsnytt.no/laererrollen-psykisk-helse/slik-hjelper-du-elevene-med-a-takle-stress-og-prestasjonsangst/210888