Kvar går grensa? #metoo og mediemakt
#metoo-kampanjen
#metoo starta som ein kampanje i sosiale medium i oktober 2017. Kvinner delte historier om overgrep og seksuell trakassering og brukte emneknaggen #metoo. Dette har gjort det enklare å gi beskjed om overtramp, og mange organisasjonar har fått på plass rutinar for korleis dei skal behandle saker om trakassering på arbeidsplassen.
1. Diskuter: Kvar går grensa?
Kvinner og jenter over heile verda har støtta #metoo-kampanjen. Mange politikarar og kulturkjendisar har blitt avslørte for åtferda si og har måtta forlate stillingane sine. I Frankrike meiner nokre at det no har gått for langt, og at menn må få lov til å flørte.
Sjå teksta versjon på NRK TV: Urix 15. januar 2018.
Diskuter i grupper, gjerne på tvers av kjønn:
- Kvar går grensa mellom trakassering og flørt?
- Når skal vi seie frå om at noko ikkje er greitt?
2. Sjå videoen og søk på nettet
Sjå teksta versjon på NRK TV: Urix 15. januar 2018.
Søk på #metoo i ulike søkemotorar, avisdatabasar, avishus og sosiale medium. Finn svar og gjer dykk opp ei meining om desse spørsmåla:
- Kva handlar dei siste #metoo-sakene om? Når er dei frå?
- Kva vinklingar finn de i journalistiske saker om #metoo i media?
- Plukk ut nokre kjelder som de set dykk grundig inn i, og presenter for andre.
3. Diskuter
- Kva betydning hadde sosiale medium for utbreiinga av #metoo-kampanjen i 2017?
- Kva betydning har tradisjonelt journalistisk arbeid for #metoo og seksuell trakassering?
- Kva har mediemakt å gjere med #metoo-kampanjen? Kvifor må media passe på å balansere makta si i #metoo-saker?
4. Skriv
Skriv ein fagtekst med tittelen: "Mediemakt og #metoos betydning for individ og samfunn". Formuler ei avgrensa problemstilling og referer til kjelder i teksten.