Norsk matvareindustri
Norsk matvareindustri bruker aktivt kvalitet og berekraft i marknadsføringa si. Industrien har fokus på innovasjon og bruk av lokale råvarer. Dette kombinert med strenge krav til mattryggleik har gitt norsk matvareindustri eit godt omdømme både nasjonalt og internasjonalt.
Bruk kjeldene nedanfor til å undersøke om norsk matvareindustri er så etisk, kortreist og miljøvennleg som han blir framstilt i marknadsføringa. Skriv ned argument som taler for og i mot.
Dei seinare åra har det i Noreg vore eit aukande fokus på berekraft. Drøft om de synest dette blir spegla i kjeldene nedanfor, som er frå høvesvis 2021, 2019 og 2007.
Diskuter i klassen:
Er norsk matvareindustri berekraftig?
I 2019 gjekk Gilde ut med følgande bodskap i reklamekampanjar: "Står det Gilde på pakka, skal du være trygg på at kjøttet er norsk, og at dyra har det bra." I 2021 kom innrømminga om grønvasking.
Bruk minst tre av kjeldene nedanfor og drøft og vurder Gilde sitt arbeid med berekraft og samfunnsansvar.
Vurder Gilde si utøving av samfunnsansvar opp mot omdømmet til verksemda.
I skjemaet nedanfor skal du skrive inn korleis matvareindustrien påverkar dei tre berekraftsdimensjonane økonomi, miljø og sosial berekraft.
Filer
Drøft ut frå det utfylte skjemaet korleis matvareindustrien påverkar berekraftig utvikling.
Drøft ulike tiltak for å gjere matvareindustrien meir berekraftig.
Analyser berekraftsprofilen til to bedrifter.
Berekraftsprofilen til Synnøve Finden
Beskriv likskapar og ulikskapar.
Kven synest de presenterer seg best på berekraft? Grunngi svaret.