Hopp til innhald
Oppgåve

Serviceundersøking

Du skal vere "mystery shopper" og besøke to verksemder som driv med sal av mat og drikke. Oppgåva di blir å beskrive og samanlikne dei fire formene for service: materiell service, systemservice, personleg service og sjølvservice.

Oppgåve

  • Du skal skrive ein rapport om samhandlinga mellom kundar og salsmedarbeidaren i to verksemder. Det kan til dømes vere eit bakeri eller konditori, ei ferskvareavdeling, kaffibar eller liknande.

  • Du kan innleie rapporten med å beskrive teorien om service og dei fire servicetypane: materiell service, systemservice, personleg service og sjølvservice.

  • Illustrer med bilete frå verksemdene du er i, for å understreke det du skriv om i teksten. Du må alltid spørje beteninga om du får lov til å ta bilete av interiøret og eventuelt av dei.

  • Vurder punkta under dei ulike servicetypane som dårleg, middels eller bra. Du kan bruke skjemaet som ligg som vedlegg til denne sida.

Materiell service, ytre faktorar

Korleis verkar verksemda og personalet? Det første kunden legg merke til, er

  • om det er ryddig i lokalet
  • om lokalet er godt reingjort og halde ved like
  • kleda til dei tilsette
  • kva skilt og plakatar som er i lokalet
  • vareplasseringa

Systemservice, rutinar og system

Så kan du vurdere følgande tre punkt:

  • vareutvalet (er det til dømes mykje som er utselt?)
  • ventetida for å bli ekspedert
  • bemanninga

Personleg service, "sanningas augeblink" og menneskekunnskap

Her kan du sjå på

  • korleis beteninga helser på kunden
  • produktkunnskapen til beteninga
  • om beteninga lykkast med å forstå behova til kunden
  • kroppsspråket til beteninga
  • salsavslutninga

Sjølvservice

Her kan du sjå om verksemda nyttar seg av teknologi som gjer at kundane utfører nokre av serviceoppgåvene sjølv. Du kan sjå på:

  • Kva slags løysingar nyttar verksemda seg av?

  • Er løysingane enkle å navigere i?

Relatert innhald

Fagstoff
Interaktiv marknadsføring

Kundekontakt, eller samhandling mellom deg som salsmedarbeidar og kunden, kallar vi interaktiv marknadsføring. Vi skal lære meir om det her.