Kommunikasjon utan ord - Arbeidsmiljø og dokumentasjon (BA-BAT vg1) - NDLA

Hopp til innhald
Oppgave

Kommunikasjon utan ord

Ikkje-verbal kommunikasjon er det vi formidlar utan å nytte ord. Jobb med fagstoffet, prøv ut korleis kroppsspråk kan påverke ein bodskap, og diskuter dette i mindre grupper.

Del 1. Individuelt arbeid

Les artikkelen om ikkje-verbal kommunikasjon, og oppsummer for deg sjølv kva ikkje-verbal kommunikasjon er.

Del 2. Gruppearbeid

  1. Gå saman og bruk stemma på ulike måtar. Ha same bodskap, men varier

    • styrke (sterk/svak)
    • tonefall (stigande/søkkande)
    • tempo (raskt/sakte)
    • pausar (korte/lange)
    • klang (hard/mjuk/monoton og så vidare)
    • rytme (rask/roleg/stotrande og så vidare)

    Diskuter kva nytte de kan ha av å bruke stemma på ulike måtar når de jobbar.

  2. Bruk blikket til å signalisere ulike kjensler. Klarer resten av gruppa å tolke deg? Kva nytte har de av å kunne tolke blikk?
  3. Bruk ansiktsuttrykk til å signalisere ulike kjensler. Klarer resten av gruppa å tolke deg? Diskuter kva nytte de har av å kunne tolke ansiktsuttrykk.
  4. Finn døme på gestar og kropprørsler som blir nytta i ulike kommunikasjonssituasjonar.
  5. Diskuter kva de kan finne ut om personane på biletet over, berre ved å sjå på kleda. Diskuter farar ved å setje menneske i bås etter korleis dei ser ut, og kva dei har på seg.
  6. Nokre skular har skuleuniform.

    • Kva kan grunnen vere til at nokre land vel å bruke skuleuniform?
    • Kva fordelar og ulemper ser de med bruk av skuleuniform?
Skrive av Kjell Arne Standal og Guri Bente Hårberg.
Sist fagleg oppdatert 21.02.2020