Hopp til innhold

Fagstoff

Utforsk idéen

Klar ferdig kreativ (KFK-modellen), som er utviklet av Martin Walter og Daniel Almli, viser hvordan dere kan bryte ned idéutviklingen i fire faser. Den første er utforskingsfasen. For å klare å være kreativ på bestilling, må du beherske noen teknikker.

Utforskingsfasen

Det første dere må gjøre når dere får et oppdrag, er research. Det betyr at dere må finne ut noe om dem dere skal lage produkter for. Hva er viktig for oppdragsgiveren? Er det et produkt som skal selges? Hvilke argumenter skal dere bruke for å overbevise kundene? Hvem er i målgruppa? Hvordan når dere målgruppa? Hvilke virkemidler kan det være lurt å bruke?

CC BY-SASkrevet av Ragnhild Risholt Kleppe og Martin Aune Walther.
Sist faglig oppdatert 12.02.2020

Læringsressurser

Drive ungdomsbedrift