Lamborghini eller Chanel
Lamborghini
Det italienske bilmerket Lamborghini er en sterk merkevare innen luksusbiler. Se hvordan Ferruccio Lamborghini, fra å være en traktorprodusent, strategisk bygde merkevaren Lamborghini som et luksusbilmerke og utfordret Ferrari. Filmen varer i 1 time og 30 minutter.
Chanel
Chanel er et fransk motehus som er en sterk merkevare innen moteklær. Chanel er kanskje mest kjent for å ha innført "den lille sorte kjolen". Se filmen Coco før Chanel som forteller historien om den verdensberømte motedesigneren Coco Chanel. Filmen varer i 1 time og 45 minutter.
Del 1
Beskriv og vurder enten Lamborghini eller Chanel sin merkevarebygging basert på
informasjon fra filmen
egen kjennskap til og kunnskap om merkevaren
informasjon du finner ved å benytte deg av kilder på nett
Del 2
Hvordan tror du merkevareplattformen til Lamborghini eller Chanel kan se ut? Utarbeid et forslag og fyll enten ut skjemaet nedenfor eller bruk et vanlig tekstdokument. Ta egne forutsetninger der det er nødvendig.
Relatert innhold
Har du tenkt på at du er omgitt av merkevarer overalt? Men hva kjennetegner sterke merkevarer?
Hvem skal vi være som merkevare, og hvordan skal vi formidle essensen i merkevaren til omgivelsene?