Hopp til innhold

Egenvurdering

Egenvurdering for segmentering i markedskommunikasjon

Hvor godt forstår du segmentering i markedskommunikasjon?
Ulike personer delt inn i målgrupper, en gruppe uthevet i grønt. Illustrasjon.
Åpne bilde i et nytt vindu

Har du forstått?

Svarer du ja på spørsmålene nedenfor, har du god greie på segmentering i markedskommunikasjon.

  • Jeg kan gjøre greie for grunnleggende teorier om segmentering av målgrupper.

  • Jeg vet hvordan jeg kan markedsføre produkter til bestemte målgrupper.

  • Jeg forstår og kan forklare hvordan en klart definert målgruppe, gode ideer, et klart budskap og planlagt distribusjon i kanaler er forutsetninger for å lykkes med markedskommunikasjon.

Sjekk begrepene

CC BY-SASkrevet av Albertine Aaberge.
Sist faglig oppdatert 14.06.2022

Læringsressurser

Markedskommunikasjon og segmentering