Ittens fargekontraster - Lag en ny designprofil for Slettmeg.no - Medieuttrykk 2 - NDLA

Hopp til innhold
Læringssti

Du er nå inne i en læringssti:
Ittens fargekontraster

Lag en ny designprofil for Slettmeg.no

I denne oppgaven skal du lage en ny visuell identitet for en eksisterende organisasjon. Sett deg inn i hva Slettmeg.no står for. Tenk over hva profilen skal kommunisere, og hvem som er målgruppa. Bruk dette sammen med det du har lært om fargekontraster, når du skal velge en ny fargeprofil.

Slettmeg.no

Slettmeg.no er en gratis råd- og veiledningstjeneste for personer som føler seg krenket på nettet.
De gir informasjon om hvordan du kan gå fram for å få slettet opplysninger.

Slettmeg.no er en av flere tjenester som leveres avNorsk senter for informasjonssikring (norsis.no).
NorSIS er en uavhengig ideell organisasjon.

På slettmeg.no finner du logoen i png- og svg-format.

Lag en ny fargeprofil:

Velg en hovedfarge med tre støttefarger. Tenk på at designet skal kommunisere og appellere til målgruppa når du velger farger. Støttefargene skal framheve og spille sammen med hovedfargen. Bruk det du har lært om ulike fargekontraster.

Lag en designprofil:

Velg to ulike kanaler profilen skal brukes i. Det kan for eksempel være i et banner på nettsida og i en reklame på sosiale medier.

Refleksjonsnotat:

Presenter den opprinnelige logoen og forslaget ditt til ny designprofil i et refleksjonsnotat.

Hva la du vekt på da du designet en ny profil for slettmeg.no?
Begrunn fargevalget med tanke på at designet skal kommunisere og appellere til målgruppa. Hvordan har du brukt fargekontraster i den nye fargeprofilen?

Reflekter over hva du får kommunisert i forslaget ditt i forhold til den eksisterende logoen.


Relatert innhold


Skrevet av Inger Gilje Sporaland og Albertine Aaberge.
Sist faglig oppdatert 28.05.2019

Siste steg i læringsstien

Du er nå på siste steget i læringsstien Ittens fargekontraster

Gå til faget: Medieuttrykk 2

Gå til emne: Farger