Merkevarebygging av Ball - Innovasjon og markedsføring (SR-SRL vg2) - NDLA

Hopp til innhold
Oppgave

Merkevarebygging av Ball

I denne oppgaven skal du analysere merkevarestrategien til klesmerket Ball, som er relansert på det norske markedet.
Hvordan relanserer man et klesmerke? Video. Video: Cylinder Production AS / CC BY 4.0
Aktuelle lenker

Balls hjemmeside

Reportasje om klesmerket Ball i Finansavisen

Oppgaver


  1. Hva er historien til klesmerket Ball?
  2. Hvordan vil du beskrive merkevarestrategien til klesmerket Ball?
  3. Hvem er målgruppa til Ball?
  4. Hvordan benytter Ball seg av influensermarkedsføring?
  5. Hvorfor tror du at Ball har lyktes med relanseringen av klesmerket?
  6. Hva sier Reidar Hartmann om framtidsutsiktene til Ball? Hva tenker du skal til for at klesmerket Ball skal kunne få fotfeste på det norske klesmarkedet i lang tid framover?
Skrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 14.01.2021