Markedskommunikasjon av Grandiosa - Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1 - Ressurssamling - NDLA

Hopp til innhold
Oppgave

Markedskommunikasjon av Grandiosa

Matprodusenten Stabburet har opp gjennom årene skapt engasjement med flere av sine reklamefilmer. Hvilke grep har Stabburet gjort for å slå an med sin markedskommunikasjon av Pizza Grandiosa? I denne oppgaven skal du se nærmere på denne markedskommunikasjonen.

Oppgaver:

Gjør deg litt kjent med markedskommunikasjonen av Pizza Grandiosa ved å gå inn på grandiosa.no, og ta gjerne en titt på en eller flere av reklamefilmene nedenfor.

  1. Bruk Grandiosa som eksempel, og skriv en kort redegjørelse for hva som menes med markedskommunikasjon.
  2. Forklar, med eksempler fra Grandiosa, hva som menes med kommunikasjonsprosessen.
  3. Hvilket budskap forsøker Stabburet å nå ut med?
  4. Hvem er i målgruppen og er ment som mottakere av markedskommunikasjonen om Grandiosa, tror du?
  5. Redegjør for ulike typer kommunikasjonskanaler som du mener kan være aktuelt for Grandiosa å benytte seg av. Begrunn.
  6. Bruk markedskommunikasjonen av Grandiosa som eksempel, og redegjør for hva som menes med AIDAS-prinsippet.
  7. Hvorfor tror du at flere av Stabburets reklamefilmer om Grandiosa har slått godt an?
Skrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 31.07.2023