Skip to content

Tasks and Activites

Å finne brukerens «bølgelengde»

En profesjonell serviceyter skal kunne snakke med alle mennesker. Hvordan kan vi finne hver enkelt brukers «bølgelengde», og hva er god kommunikasjon?
Kollegaer med bærbar datamaskin. Foto.
Open image in new window

Rollespill

Gå sammen to og to. Den ene tar rollen som brukerstøtte, og den andre tar rollen som bruker.

Del 1: Forberedelse

Skriv noen stikkord om rollen du skal spille (for eksempel alder, kjønn, utdanning, hjemsted og livssituasjon).

Del 2: Gjennomføring

Sett i gang rollespillet. Bytt på rollene som brukerstøtte og bruker.

Etter rollespillet

Skuespillerne forteller hvordan de opplevde situasjonen. Var kommunikasjonen god? De andre elevene kommenterer rollespillet.

Related content

CC BY-SAWritten by: Kjell Rosland.
Last revised date 04/22/2021

Learning content

Møtet med brukeren